27 november 2017

Ik heb maar weinig te vertellen vandaag. Ik heb lang nagedacht over wat ik nou eigenlijk moet vertellen… Het komt vaak op hetzelfde neer, maar dan toch net even iets anders. Vandaag was eigenlijk ook zo. Alleen met het rekenen deed ik iets anders dan anders. En hoe dat afliep…

 

Ik startte met het dictee van spelling en daarna gingen we verder met rekenen. De uitleg was snel en leuk, want het ging over auto’s. De kinderen weten al best veel daarover, vooral dat mama of papa vaak te hard rijdt. De instructie verliep weer wat minder zoals de eerste paar weken. Veel geklets en gejuffrouw tussendoor. Ik besloot een spelletje te doen tijdens het werken.

 

Zoals ik vrijdag beschreef vinden de kinderen het spelletje ‘standbeeldje’ ontzettend leuk. Zo lang mogelijk stil zitten en niet praten. Ik besloot om dit ook in te zetten tijdens het werken. Na even de regels te hebben uitgelegd; 1. Niet praten en 2. Doorwerken en 3. Als je af bent, komt je naam op het bord, doe je het daarna super goed, dan gaat je naam van het bord af.

 

En raad eens… HET WERKTE! Ze waren muisstil en die ene keer dat iemand iets zei, dat was omdat hij een gum wilde lenen. Ik ga dit denk ik wel vaker doen! Maar niet elke keer, want ze moeten het uiteindelijk ook kunnen zonder de competitie.

 

- Juf Wendela