4 september 2017

Ik ga van leerkracht naar agent naar onderwijsassistente. De leerling van vrijdag had geen agent nodig vandaag maar een ander nam mijn les over om even te vertellen hoe het wel moest, want ik zei dit en niet dat. Hij luisterde maar half en vulde zelf aan wat hij moest doen. Erg opvallend. Het was goed geweest als hij de rest en zichzelf goed kon vertellen wat de opdracht was, maar helaas was dat niet het geval. 

 

Ik had aan alles gedacht en heb alle instructies kunnen geven. De koffiepauze hadden kinderen weer ingelast, maar wel minder luid dan eerst. Nog strenger zijn de volgende keer dus, want constant mopperen is ook niet leuk. Ik heb ze nu maar laten werken en hun fruit laten eten en duidelijk gemaakt dat we eigenlijk een spelletje konden doen met het eten, maar dat ging nu niet omdat ze zoveel kletsten. 

 

Gelukkig is er al vooruitgang te merken. Mijn mentor kwam minder vaak langs, maar ze had het zelf druk haha. Ik kreeg na het blokuur de taak om te lezen met een groepje van 4e jaars en daarna voor te lezen aan groep 3. Ik heb mijn leerlingen nog nooit zo stil gehad op welke school dan ook. Wat luisterde ze goed. Normaal zijn mijn voorleestechnieken, als ik dat zo kan noemen, want het was echt slecht, maar  ze waren muisstil. Nu hopen dat dat een compliment is en niet een stilte over hoe slecht het was. Gelukkig hebben de kinderen geen rode kruis net als bij een talentenshow op tv, anders had ik er misschien wel 12 gekregen.

 

- Juf Wendela